تهیه نقشه سه بعدی زمین شناسی ساختاری و اقتصادی از معدن سرب و روی گوجر در استان کرمان
14 ژانویه 2023
حقوق دولتی معادن حلقه مفقوده در کرمان/ غفلت از توسعه در استان ها
23 ژانویه 2023
نمایش همه

سایت های دانلود تصاویر ماهواره ای

۱- سایت زمین شناسی امریکا

https://earthexplorer.usgs.gov/

وبسایت Earth Explorer توسط سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده (USGS) اداره می‌شود. این سایت یکی از پرکاربردترین سایت ها جهت دانلود تصاویر ماهواره ای می باشد. نقشه‌های باکیفیت، تصاویر ماهواره‌ای و مجموعه داده ‌ها فقط مختص ایالات متحده نبوده و با صرف نظر از محل زندگی افراد در اختیار آنان قرار می گیرد. این داده ها بسیار مفصل و حاوی اطلاعات مفیدی هستند. این اطلاعات از طریق منابعی مانند برنامه سنجش از دور و همچنین داده‌های محصولی و خدماتی ناسا جمع‌آوری شده است. شما می‌توانید با جستجو در آرشیو خدمات زمین‌شناسی ایالات متحده، تصاویر ماهواره‌ای مورد نظر خود را دانلود کنید. در این وبسایت تصاویر ماهواره ای بسیار متنوعی از جمله تصاویر ماهواره ای Landsat، AVHRR، EO-1، Sentinel، MODIS، VIIRS، ASTER L1T و مدل­های رقومی ارتفاعی و راداری به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

۲-سازمان فضایی اروپا

 

https://scihub.copernicus.eu/

این سامانه یک سیستم مبتنی بر وب است که برای ارائه آرشیوهای انبوه و جدیدترین تصاویر ماهواره ای رایگان از محصولات Sentinel به کاربران توسط کمیسیون اروپا به همراه آژانس فضایی اروپا (ESA) طراحی شده است.

۳-سایت ناسا

https://search.earthdata.nasa.gov/

این سامانه نیز دسترسی آسان به مجموعه های متعددی از داده های EODIS ناسا را فراهم می کند. این داده ها اطلاعات زیادی جهت پی جویی و اکتشافات زمینی در اختیار کاربران قرار می دهند. این تصاویر ماهواره‌ای کاربردهای زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله هواشناسی، اقیانوس‌شناسی، کشاورزی، حفاظت از تنوع زیستی، جنگلداری، زمین‌شناسی، نقشه‌برداری، برنامه‌ریزی‌های منطقه‌ای، آموزش، شناسایی‌های امنیتی و امور نظامی دارند. عکس‌های ماهواره‌ای می‌توانند در رنگ‌های قابل مشاهده و طیف‌های مختلف تهیه شوند. همچنین نقشه‌های رقومی وجود دارند که معمولا ماهواره‌های راداری آن‌ها را ثبت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.